Z ostatniej chwili

Apetyt na polskie – nowa odsłona programu 5 porcji warzyw, owoców lub soku

2019-09-05 15:17:08 informacje
img

Wystartowała IX edycja kampanii edukacyjno-informacyjnej „5 porcji warzyw, owoców lub soku”. Nowa edycja ma pokazać bliskość i dostępność polskich warzyw, owoców i przetworów oraz ziemniaków i grzybów, a także rozbudzić apetyt na polskie produkty rolne. W ramach działań realizowana będzie szeroka kampania PR oraz influencer marketingu. Powstanie również serwis internetowy poświęcony krajowym owocom, warzywom oraz ziemniakom i grzybom, a także towarzyszący mu profil na portalu Facebook. Organizatorem programu jest Stowarzyszenie Krajowa Unia Producentów Soków (KUPS). Za strategię i jej realizację odpowiada agencja PR Hub. 

Dotychczasowe działania prowadzone w ramach wcześniejszych edycji kampanii „5 porcji warzyw, owoców lub soku” miały wesprzeć  kształtowanie prawidłowych nawyków żywieniowych, których podstawę powinny stanowić warzywa, owoce i otrzymane z nich przetwory, np. soki. Bieżąca edycja promuje polskie produkty jako podstawę codziennej diety, która powinna się opierać na produktach lokalnych. 

- Głównym celem kampanii jest wsparcie produktów polskich producentów warzyw i owoców, grzybów i ziemniaków, których ilość i różnorodność oraz dostępność jest niespotykana na skalę europejską, a może i światową, a mimo to nadal przeciętnie spożywamy ich mniej niż w większości krajów europejskich. Działania rozpoczęliśmy od stworzenia serwisu internetowego – www.apetytnapolskie.comkompendium wiedzy o wszystkich uprawianych w Polsce warzywach, owocach, a także ziemniakach i grzybach. Będzie to miejsce, w którym konsument odnajdzie informacje o ich wartości odżywczej i prozdrowotnej poparte badaniami naukowymi. Serwis posłuży także do przedstawienia sylwetek sadowników, rolników, naukowców i wielu innych osób, czyli wszystkich, dzięki którym powstają polskie produkty rolne o najwyższej jakości, a technologie uprawy, przechowywania i przetwórstwa stają się najlepsze w skali regionu czy całego świata – mówi Barbara Groele, sekretarz generalny Stowarzyszenia Krajowa Unia Producentów Soków.

W interesie całej branży jest wspólne dbanie o właściwy przekaz dotyczący polskich owoców i warzyw oraz ich producentów i przetwórców w oczach społeczeństwa. Wszelkie inicjatywy integrujące branżę rolno-spożywczą pozytywnie wpływają na efektywność działań promocyjno-informacyjnych realizowanych w ramach Funduszu Promocji Owoców i Warzyw, z czego korzysta wielu uczestników branży, a przede wszystkim konsumenci – dodaje dr Witold Boguta, prezes Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw.

Kampania potrwa do końca lutego 2020 r. Finansowana jest ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw, którego celem jest wzrost spożycia oraz promocji produktów rolno-spożywczych (warzyw, owoców, grzybów, ziemniaków i ich przetworów).

Page generated in 0.0326 seconds.