Z ostatniej chwili

Co drugi Polak zamiast na lunch idzie do kosmetyczki lub fryzjera

2018-07-16 14:49:58 informacje
img

Polacy najczęściej odwiedzają fryzjera lub kosmetyczkę w czasie pracy. O godzinie 13.00 salony odnotowują przychody nawet 6-krotnie większe niż o 18.00. Najwięcej klientów odwiedza salony między 10.00 a 15.00. W tych godzinach umawianych jest aż 56% wizyt z całego dnia. Prawie co piąty klient na dzień wizyty w salonie piękności wybiera piątek. Salonu nie opłaca się jednak zamykać w poniedziałek. Na ten dzień zwykle przypada więcej wizyt niż na mniej popularną sobotę – wynika z raportu przygotowanego przez Versum.
Najgorętszym miesiącem w salonach hair & beauty jest grudzień. Wtedy umawianych jest aż 11,14% wszystkich wizyt w roku. Najsłabiej wypada styczeń. Polacy chcą być piękni na święta. Największy ruch w salonach zaczyna się na 2 dni przed Wigilią, a aż 42% klientów planuje przedświąteczną wizytę już jesienią.
* Inwestycja w wygląd
115 zł średnio wydają Polacy w trakcie jednorazowej wizyty w salonie hair & beauty. Wartości różnią się w zależności od wielkości miasta i obowiązujących cen rynkowych. Najwięcej jednorazowo przeznaczają na swój wygląd mieszkańcy Warszawy, bo aż 173 zł.
Obserwujemy różnicę w wysokości wydatków w podziale na płeć. W trakcie pojedynczej wizyty w salonie hair & beauty kobiety wydają średnio 148 zł. Mężczyźni prawie o połowę mniej. Te różnice są jeszcze większe, kiedy pod lupę weźmiemy osobno salony kosmetyczne i fryzjerskie. W tych drugich kobiety wydają średnio ponad 3 razy więcej niż mężczyźni (136 vs. 40 zł) – mówi Sebastian Maśka, CEO Versum.
Jednak panowie coraz bardziej dbają o wygląd. W 2017 r. z usług salonów piękności skorzystało niemal 2 razy więcej mężczyzn niż w 2010. Jak wynika z danych, ta liczba stale rośnie. Dzisiaj co piąty klient salonu to właśnie mężczyzna, a wśród 10 najczęściej rezerwowanych wizyt w minionym roku strzyżenie męskie stanowiło aż 37% – dodaje.
[newsrm.tv]

Page generated in 0.22 seconds.