Z ostatniej chwili

Jak promować szkolnictwo branżowe?

2023-12-04 10:04:37 informacje
img

Poprzez konkursy, targi, dni otwarte, wizyty studyjne – taką odpowiedź przynosi projekt Szkoła–Praca–Przyszłość, który 1 grudnia oficjalnie zainaugurowano w Urzędzie Miasta - informuje Biuro Prasowe magistratu.
Przedsięwzięcie powróciło po pandemicznej przerwie, tym razem jego koordynacją zajęli się: Wydział Edukacji, Zespół Poradni Psychologiczno–Pedagogicznych i Zespół Szkół Technicznych w Częstochowie.
- Cieszę się, że możemy wrócić do tego projektu, który startował w roku szkolnym 2014-2015. Wracamy do dobrych praktyk i dobrych pomysłów – mówił podczas spotkania z dyrektorami szkół podstawowych prezydent Krzysztof Matyjaszczyk. - Odpowiedni wybór ścieżki zawodowej to dla młodych ludzi bardzo ważna decyzja. Chcemy pomóc w jej podjęciu, ale w ten sposób, żeby uczeń znał możliwości wyboru w pełnej skali, żeby miał do dyspozycji całą paletę barw.
Rafał Piotrowski, naczelnik miejskiej oświaty, przypomniał, że Częstochowa – mimo obciążeń, z jakimi borykają się dzisiaj samorządy – postanowiła zachować liczbę kierunków zawodowych w dotychczasowych klasach, aby oferta była nadal szeroka i odpowiadała potrzebom rynku pracy.
W czasie inauguracji zaprezentowano krótko historię i główne założenia projektu. Przedstawiono również oferty kształcenia na przyszły rok szkolny oraz listę najbardziej poszukiwanych specjalistów i branż zapewniających zatrudnienie.
Prelegentami byli przedstawiciele biznesu. Maciej Pawlak, Senior Project Manager, Lead & Breeam Training Specialist z firmy GROHE opowiadał o udanej współpracy z Zespołem Szkół Technicznych oraz o sukcesach uczniów, którzy weszli do programu wsparcia zawodowego Give.
Arkadiusz Cierpiał z Fabryki Rowerów podsumował rozwój firmy, która jest zarówno sklepem pełnym gadżetów nie tylko rowerowych, jak i pubem sportowym z własną kręgielnią. Wystąpienie było okazją do zaproszenia szkół do wzięcia udziału w warsztatach branżowych i odwiedzin Fabryki.
*
Na samym początku projekt adresowany był do uczniów ostatnich klas gimnazjum i opierał się na realizacji tzw. wizyt studyjnych u pracodawców. W ciągu ubiegłych lat szkoły podjęły współprace i zrealizowały wizyty studyjne w tak dużych przedsiębiorstwach jak: Odlewnia Żeliwa Wulkan, Komobex Inel, Kobnext, Oczyszczalnia Ścieków WARTA, MPK Częstochowa, Frank Cars, KRUS – Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, Hipermarket Auchan Polska, Leroy Merlin – market budowlany i Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Okręgu Częstochowskiego S.A.
Z biegiem lat rosła liczba firm biorących udział w projekcie, a liczba uczestników projektu wzrosła do 21 szkół i prawie 800 uczniów.

Fot. Biuro Prasowe Urzędu Miasta

Page generated in 0.0158 seconds.