Z ostatniej chwili

Młodzi zdalnie-aktywni

2021-01-19 15:12:19 informacje
img

Rozstrzygnięto świąteczny Konkurs Zdalnie-Aktywni organizowany przez Wydział Edukacji Urzędu Miasta Częstochowy, którego celem było zachęcenie uczennic i uczniów do kreatywnych działań podczas nauczania online – informuje Biuro Prasowe Urzędu Miasta.

Miał pokazać, że zdalna nauka pozwala na szerokie spektrum działań, a przy odrobinie chęci i inicjatywy może przyczynić się do powstania magicznych, pięknych prac.

W Konkursie Zdalnie-Aktywni udział wzięło 17 częstochowskich szkół podstawowych: SP nr 7, 12, 14, 17, 19, 21, 24, 25, 29, 35, 38, 41, 48, 50, Szkoła Podstawowa im. Św. Jana de La Salle, Zespoły Szkolno-Przedszkolne nr 4 i nr 5 oraz dwie szkoły ponadpodstawowa: V Liceum Ogólnokształcące im. Adama Mickiewicza i Zespół Szkół Mechaniczno-Elektrycznych im. Kazimierza Pułaskiego.

Uczestnicy oraz opiekujący się nimi nauczyciele wykazali się kreatywnością oraz oryginalnością pomysłów.

W ramach konkursu uczennice i uczniowie pisali świąteczny humorystyczny wiersz (język polski), pomagali Mikołajowi jak najszybciej spakować jego sanie (w-f), tworzyli świąteczne prezentacje/filmy (informatyka) oraz wymyślali matematyczne hasła do krzyżówki-choinki.

Każde z czterech zadań Komisja oceniała w skali od 0 do 5 punktów. Maksymalna możliwa liczba zdobytych punktów to 20.

W kategorii szkół podstawowych kl. IV-VI: I miejsce zajęła SP nr 50, II - SP nr 38, a III - SP nr 41. Ponadto wyróżniono SP nr 35.

W kategorii szkół podstawowych kl. VII-VIII najlepsza była SP nr 12. Drugie miejsce ex aequo zajęły SP nr 35 i 38, a trzecie również ex aequo - SP nr 29 i Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 5.

W kategorii szkół ponadpodstawowych zwyciężyło V LO im. Adama Mickiewicza.

Podsumowanie konkursu oraz wręczenie nagród w konkursie Zdalnie-Aktywni odbyło się w poniedziałek, 18 stycznia w OPK „Gaude Mater”.

Szkoły otrzymały tablety graficzne, przenośne dyski oraz zestawy słuchawek z mikrofonem.

Fot. Biuro Prasowe Urzędu Miasta

Page generated in 0.0172 seconds.