W Zespole Szkół Ekonomicznych podsumowano Konkurs Prezydenta Miasta Częstochowy „Pracodawca wspierający szkolnictwo zawodowe” realizowany jako jedno z działań w ramach projektu „Szkoła Praca Przyszłość”. Adresowany jest on do szkół technicznych i branżowych w Częstochowie oraz szkół podstawowych z miasta i z powiatu częstochowskiego – informuje Biuro Prasowe Urzędu Miasta.
Nagrody laureatom wręczył prezydent Częstochowy Krzysztof Matyjaszczyk. Towarzyszył mu w tym Dariusz Kapinos, przewodniczący Komisji Edukacji Rady Miasta. Prezydent podkreślił, jak duże znaczenie dla przyszłości uczniów i tym samym miasta ma rozwój współpracy między pracodawcami a szkołami kształcącymi przyszłych fachowców, którzy bez trudu odnajdą się na rynku pracy.
Konkurs jest zwieńczeniem owocnej współpracy szkół technicznych i branżowych oraz pracodawców angażujących się w organizację praktyk zawodowych. Organizatorami projektu są: Wydział Edukacji Urząd Miasta Częstochowy, Zespół Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych i Zespół Szkół Technicznych w Częstochowie.
W tegorocznej edycji konkursu laureatami zostali:
- De Silsva Hotels Sp. z o.o.
- P.P.H.U. JANMAR-II
- P.H.U. Libero Trendy Hair Fashion
- PolacPrint Andrzej Połać
- Zakład Handlowo-Usługowy Ewex
- Castorama Polska sp. z o.o. sklep w Częstochowie
- TAURON Dystrybucja S.A
- SIG Sp. z o.o
- Warsztat samochodowy PAS Mirosław Ziębaczewski
- „Społem” Powszechna Spółdzielnia Spożywców „Jedność”
Zgodnie z kierunkami polityki oświatowej projekt ma na celu zacieśnienie współpracy między poszczególnymi szkołami i lokalnymi pracodawcami. Promuje szkolnictwo zawodowe i tym samym zainteresowanie szkolnictwem branżowym i technicznym wśród uczniów i uczennic klas VIII, będących na początku wyboru swojej drogi zawodowej.
Głównym założeniem projektu jest lepsze przygotowanie uczniów i uczennic do życia zawodowego, integracja edukacji szkolnej z realnymi potrzebami zawodowymi, ale też umożliwienie uczniom lepszego zrozumienia własnych umiejętności i zainteresowań w kontekście rynku pracy.
Zwraca się również uwagę na budowanie świadomości zawodowej uczniów i uczennic, wsparcie w planowaniu kariery, kształcenie umiejętności praktycznych, rozwijanie umiejętności miękkich, takich jak komunikacja, współpraca, kreatywność, umiejętność rozwiązywania problemów czy zarządzanie czasem. Ważnym jest również monitorowanie wyników edukacyjnych i zawodowych celem promowania szkolnictwa zawodowego i technicznego w kolejnych latach oraz dostosowanie kierunków kształcenia w szkołach ponadpodstawowych do realnych potrzeb uczniów i rynku pracy.
Fot. Łukasz Kolewiński / UM