Wznowiona została stacjonarna działalność punktów nieodpłatnej pomocy prawnej, które działają obecnie hybrydowo, czyli zarówno stacjonarnie, jak i zdalnie. Termin i formę porady trzeba wcześniej uzgodnić telefonicznie – informuje Biuro Prasowe Urzędu Miasta.
15 października w Częstochowie rozpoczęła się hybrydowa działalność (zdalna oraz bezpośrednia obsługa) punktów nieodpłatnej pomocy prawnej (NPP) oraz nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego (NPO) we wszystkich lokalizacjach:
Nr I i II
PUNKT NIEODPŁATNEJ POMOCY PRAWNEJ
Urząd Miasta Częstochowy
ul. Śląska 11/13, lok. 25
42-217 Częstochowa
Nr III i IV
PUNKT NIEODPŁATNEJ POMOCY PRAWNEJ
Urząd Miasta Częstochowy
ul. Nowowiejskiego 26, lok. 1
42-217 Częstochowa
Nr V i VI
PUNKT NIEODPŁATNEJ POMOCY PRAWNEJ
Urząd Miasta Częstochowy
ul. Nowowiejskiego 26, lok. 2
42-217 Częstochowa
Nr VII
PUNKT NIEODPŁATNEGO PORADNICTWA OBYWATELSKIEGO
Terenowy Komitet Ochrony Praw Dziecka
al. Pokoju 12,
42-207 Częstochowa
Nr VIII i IX
PUNKT NIEODPŁATNEGO PORADNICTWA OBYWATELSKIEGO
VIII Liceum Ogólnokształcące Samorządowe
ul. Worcella 22, lok. 21
42-202 Częstochowa
W punktach obsługiwane są wyłącznie osoby wcześniej umówione telefonicznie. Jeśli chce się uzyskać nieodpłatną pomoc prawną lub pomoc w zakresie poradnictwa obywatelskiego, w tym nieodpłatną mediację, trzeba zadzwonić pod numer: 34 37 07 201 (od poniedziałku do piątku w godz. od 7.30 do 15.30) i umówić termin udzielenia porady.
Można wybrać formę udzielenia porady: bezpośrednio w punkcie lub zdalnie, a na wizytę powinno się przyjść punktualnie, bez osób towarzyszących.
Od października ubiegłego roku punkty nieodpłatnej pomocy prawnej – z powodu pandemii – działały wyłącznie w trybie zdalnym.