Z ostatniej chwili

Spotkajmy się na wyborach

2019-09-27 15:09:20 informacje
img

Częstochowa włącza się w kampanię Związku Miast Polskich zachęcającą mieszkańców do głosowania w zbliżających się wyborach parlamentarnych 13 października. Dlatego sprawy związane ze złożeniem wniosku o dopisanie do spisu i rejestru wyborców oraz wydaniem zaświadczenia o prawie do głosowania będzie można załatwić w Urzędzie Miasta także w sobotę 5 października - informuje Biuro Prasowe Urzędu Miasta.  

Polskie miasta skupione w Związku Miast Polskich zainicjowały kampanię profrekwencyjną „Spotkajmy się na wyborach”, w której zachęcają do głosowania mieszkańców i przypominają, że udział w wyborach to nie tylko obywatelski obowiązek, ale również świętowanie demokracji.

- Proszę o Wasz udział w wyborach, skorzystanie ze swoich obywatelskich praw i oddanie głosu na kandydatów do Sejmu i Senatu RP– apeluje prezydent Częstochowy Krzysztof Matyjaszczyk. - Wierzę, że 13 października wszyscy spotkamy się w miejskich lokalach wyborczych. Tym, którzy muszą jeszcze załatwić niezbędne formalności związane z głosowaniem, umożliwimy to także w Urzędzie Miasta w sobotę, na tydzień przed wyborami.

Wybory do Sejmu Rzeczypospolitej i do Senatu Rzeczypospolitej Polskiej odbędą się w niedzielę 13 października 2019 r. Głosować będzie można bez przerwy od godz. 7.00 do godz. 21.00.

W sobotę 5 października w pok. 200 (II piętro budynku Urzędu Miasta Częstochowy przy ul. Waszyngtona 5, Wydział Spraw Obywatelskich) będzie można w godz. 9.00 – 14.00 załatwić następujące sprawy związane z wyborami:

- złożenie wniosku o dopisanie do rejestru wyborców (muszą to zrobić osoby, które nie są zameldowane w Częstochowie, a mieszkają tu na stałe lub zamieszkali na dłużej i chcą w Częstochowie głosować w wyborach - zarówno tych najbliższych, jak i kolejnych);

- złożenie wniosku o dopisanie do spisu wyborców (muszą to zrobić osoby, które nie są zameldowane w Częstochowie, a mieszkają tu lub przebywają czasowo i chcą w Częstochowie oddać swój głos w najbliższych wyborach 13 października; ten wniosek dotyczy także osób, które są zameldowane w Częstochowie, ale chcą zmienić obwód, czyli lokal wyborczy, w którym głosują);

- pobranie zaświadczenia o prawie do głosowania (takie zaświadczenie muszą mieć osoby, które mieszkają w Częstochowie, ale w dniu wyborów będą w innym miejscu i tam chcą zagłosować).

Oczywiście te sprawy można także załatwić od poniedziałku do piątku – w godzinach pracy Urzędu Miasta Częstochowy (w godz. 7.30-15.30, a we wtorki w godz. 7.30-17.00).

Można też to zrobić drogą elektroniczną – w przypadku posiadania profilu zaufanego – poprzez portale: gov.pl, obywatel.gov.pl czy platformę epuap.gov.pl. 

Trzeba tylko pamiętać, że wniosek o dopisanie do spisu czy rejestru wyborców należy złożyć lub przesłać do 8 października, a wniosek o zaświadczenie o prawie do głosowania – do 11 października.

Wzory wniosków są dostępne m.in. pod banerem Wybory do Sejmu i Senatu RP 2019 na stronie www.czestochowa.pl.

Wszelkie informacje i poradniki dla wyborców można znaleźć na stronie Państwowej Komisji Wyborczej pkw.gov.pl.

 

Page generated in 0.0295 seconds.