Z ostatniej chwili

Wojna z wrakami

2018-05-24 11:40:01 informacje
img

W 2017 r. dzięki interwencjom Straży Miejskiej z częstochowskich ulic zniknęło 80 „wraków”, a do połowy maja 2018 r. zwolniło się już 94 miejsc parkingowych.
Z tegorocznych „wraków”: 17 pojazdów zostało odholowanych na parking, co wiąże się z kosztami dla ich właścicieli. W pozostałych 77 przypadkach rozmowy strażników miejskich z właścicielami przyniosły efekt w postaci usunięcia ich z ogólnodostępnych parkingów.
Straż Miejska może zlecić odholowanie pojazdu, który spełnia wymogi pojazdu długotrwale nieużywanego na wniosek zarządcy drogi. Mieszkańcy, którym przeszkadzają tzw. „wraki”, w pierwszej kolejności powinni zgłosić swoje uwagi do zarządcy drogi, który następnie powinien powiadomić częstochowską Straż Miejską. Na terenach spółdzielni mieszkaniowych wniosek powinna złożyć spółdzielnia.
Usuwanie pojazdów pozostawionych bez tablic rejestracyjnych lub których stan wskazuje, że nie są używane, odbywa się na podstawie art. 50a ustawy „Prawo o ruchu drogowym” połączonej z „Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie usuwania pojazdów pozostawionych bez tablic rejestracyjnych lub których stan wskazuje na to, że nie są używane”. Rozporządzenie to stanowi w § 3 punkt 2: „Organ gminy lub zarządca drogi, w ramach wykonywanych zadań, zgłasza potrzebę usunięcia pojazdu z drogi podmiotowi, o którym mowa w § 2 pkt 1 (straż gminna/miejska) lub pkt 2 (Policja)”.

Page generated in 0.0162 seconds.