Oto komunikat Miejskiego Zarządu Dróg i Transportu w sprawie umieszczania materiałów wyborczych – plakatów i haseł – w pasie drogowym dróg publicznych na terenie miasta Częstochowy.
W związku z kampanią wyborczą w wyborach samorządowych w roku 2018, na podstawie art. 109 i 110 Ustawy z dnia 05 stycznia 2011 r. Kodeks wyborczy (t. j. Dz. U. 2018 nr 21 poz. 754) Miejski Zarząd Dróg i Transportu w Częstochowie, wykonujący zadania zarządcy dróg informuje, że wyraża zgodę na umieszczanie plakatów i haseł wyborczych na słupach, latarniach i innych urządzeniach oraz obiektach zlokalizowanych w pasie drogowym dróg publicznych znajdujących się w zarządzie gminy z wyłączeniem:
• obiektów inżynieryjnych: mostów, kładek, estakad i wiaduktów;
• słupków i słupów z umieszczonymi: znakami drogowymi, nazwami ulic;
• urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego łącznie z ogrodzeniami segmentowymi (siatki) w pasach rozdziału jezdni, przy torowisku oraz barierami przy chodnikach;
• sygnalizatorów sygnalizacji drogowej;
• infrastruktury przystankowej, w tym wiat przystankowych;
• latarni w ciągu alei Najświętszej Maryi Panny.
Zgoda na umieszczenie plakatów i haseł wyborczych nie wymaga wydania decyzji o zajęciu pasa drogowego, jak również nie podlega opłacie.
Umieszczenie plakatów i haseł wyborczych na słupach oświetleniowych, energetycznych, trakcyjnych i innych obiektach w pasie drogowym dróg publicznych nie będących własnością gminy Częstochowa wymaga uzyskania zgody ich właścicieli lub zarządców.
Materiały wyborcze powinny zawierać wyraźne oznaczenie komitetu wyborczego, od którego pochodzą.
Plakaty i hasła wyborcze należy umieszczać w taki sposób, by nie stwarzały zagrożenia dla ruchu drogowego, zwłaszcza nie zasłaniały znaków i sygnałów drogowych ani widoczności użytkownikom dróg.
Plakaty i hasła wyborcze należy umieszczać w taki sposób, aby można je było usunąć bez powodowania szkód, czyli z użyciem TYLKO plastikowych uchwytów i obejm.
Przy ustawianiu własnych urządzeń ogłoszeniowych w celu prowadzenia kampanii wyborczej należy stosować obowiązujące przepisy porządkowe.
Plakaty i hasła wyborcze oraz urządzenia ogłoszeniowe ustawione w celu prowadzenia agitacji wyborczej pełnomocnicy wyborczy obowiązani są usunąć w terminie 30 dni po dniu wyborów. Po upływie tego terminu materiały wyborcze mogą zostać usunięte na koszt obowiązanych.
p.o. Dyrektora MZDiT
mgr inż. Piotr Kurkowski
Fot. Biuro Prasowe Urzędu Miasta