Z ostatniej chwili

Koniec głównych prac torowych, teraz będą testy

2021-08-23 15:07:47 informacje
img

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne informuje, że wykonawca przebudowy starej linii tramwajowej pomiędzy Północą a Rakowem, firma NDI, na dniach zakończy główne prace torowe i sieciowe. Dzięki temu mogą rozpocząć się testy obciążeniowe na nowej trasie z wykorzystaniem składów tramwajowych. Start przejazdów testowych zaplanowano na środę (25.08), według założeń potrwają do końca miesiąca. Wszystkie testy odbędą się bez pasażerów, nie można więc będzie wsiadać to tramwajów testowych zatrzymujących się w okolicy przystanków. Obsługa komunikacyjna do odwołania odbywać się będzie autobusami za tramwaj. Jednym z ostatnich elementów wieńczących prace torowe było układanie zielonego torowiska na odcinku śródmiejskim w ciągu al. Kościuszki pomiędzy ulicą Jasnogórską a aleją Najświętszej Maryi Panny.

A dziś, w poniedziałek 23.08 do użytku został oddany nowy budynek punktu obsługi pasażera usytuowany na terenie pętli tramwajowej przy ul. Fieldrofa – „Nila” w dzielnicy Północ. W budynku znajdują się dwa okienka kasowe umożliwiające transakcje bezgotówkowe i sanitariaty dostępne także dla pasażerów. Całość dostosowano do potrzeb niepełnosprawnych. Punkt będzie otwarty w dni powszednie w godzinach 6.00-19.30, a w soboty w godzinach 8.00-16.00.

- Cieszę się, że w ramach przebudowy starej linii tramwajowej zostały wykonane nie tylko prace torowe i trakcyjne, ale  także te związane z zapleczem m.in. do obsługi pasażerów. To bardzo istotne, by punkty obsługi klienta MPK, tak jak ten nowy na Północy, były komfortowe, funkcjonalne i dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Dostępność do takich miejsc i możliwości zakupu biletów MPK jest kluczowa po pandemicznych ograniczeniach, kiedy na nowo chcemy zachęcić mieszkanki i mieszkańców do korzystania z publicznego transportu zbiorowego – powiedział prezydent miasta, Krzysztof Matyjaszczyk.

Termin ponownego uruchomienia stałej komunikacji tramwajowej w całym mieście zależy od wyników testów obciążeniowych. 

Zarówno przy budynkach zaplecza, jak i przy linii tramwajowej do końca września potrwają prace wykończeniowe, roboty związane z instalacją zieleni, budową małej architektury, niezbędnymi odtworzeniami i sprzątaniem w obrębie placów budowy. Największa w historii częstochowskiego MPK inwestycja tramwajowa realizowana jest w ramach programu Lepsza Komunikacja w Częstochowie. Łączny koszt tego kontraktu wraz zakupem 10 nowoczesnych tramwajów wyniósł 204 mln zł. Zadanie zostało dofinansowane ze środków UE kwotą 144 mln zł - informuje Maciej Hasik, rzecznik prasowy MZD i MPK w Częstochowie.

 

Page generated in 0.0168 seconds.