Za prawie 45 mln zł Miasto Częstochowa do 2025 r. zbuduje nowe połączenie drogowe i rowerowe w kierunku Gminy Olsztyn. Właśnie pozyskało na ten cel 30 mln zł z programu rządowego Polski Ład – informuje Kamila Kubat z Referatu Promocji i Turystyki Urzędu Gminy Olsztyn.
Obecnie do Olsztyna można dojechać także przez miejskie tereny przemysłowe obok Huty Guardian i walcowni blach grubych. Ale ciąg dalszy tej drogi w kierunku Olsztyna jest mało przyjazny: trzeba pokonać tory, wykroty, a droga jest bardzo wąska.
Miejski Zarząd Dróg w Częstochowie zaprojektował przedłużenie ul. Korfantego - nową drogę o dobrych parametrach wraz ze ścieżką rowerową, a kilka dni temu uzyskał zapewnienie o dofinansowaniu tej inwestycji z rządowego programu Polski Ład w wysokości 30 mln zł.
Do połączenia przedłużenia Korfantego i ścieżek rowerowych dojdzie na granicy gminy Olsztyn i Częstochowy w sąsiedztwie wiaduktu kolejowego.
Projekt zakłada budowę nowego 1,8-kilometrowego i połączenie jej z drogą krajową DK-46 – ulicą Bugajską oraz budowę ścieżki rowerowej łączącej się z istniejącą ścieżką rowerową wybudowaną przez Gminę Olsztyn.
Duży koszt inwestycji związany jest z przebiciem tunelu pod torami kolejowymi, budową węzłów drogowych tzw. ślimaków w miejscu
skrzyżowania z DK- 46 oraz pracami związanymi z infrastrukturą wodno-kanalizacyjną i odwodnieniem.
Miasto jest na etapie uzyskiwania zezwolenia na realizację inwestycji drogowej. Planowany termin rozpoczęcia prac to druga połowa 2022 r.
Całkowita wartość projektu to prawie 45 mln zł.
- Plany są imponujące, ale dla nas jednak kluczowa jest realizacja zjazdu na Olsztyn z DK-91. To znaczy takie bezkolizyjne połączenie, które wyeliminuje korki, w których tam teraz stoimy. Miasto ma gotową koncepcję zjazdu, program funkcjonalno-użytkowy. Jest też decyzja środowiskowa. Brakuje natomiast prawie 300 mln zł na realizację inwestycji, w ramach której ma być zbudowany wiadukt nad torami PKP i most nad rzeką. I to jest pilny temat – mówi Tomasz Kucharski, wójt gminy Olsztyn.