W Miejskim Zarządzie Dróg w Częstochowie otwarto wczoraj, 27 lutego oferty na budowę przedłużenia ul. 1 Maja do ul. Krakowskiej. Wpłynęły cztery aplikacje od firm zainteresowanych realizacją tego strategicznego zadania mostowo-drogowego. Każda mieszcząca się w łącznym budżecie przewidzianym przez zamawiającego na realizację. Oferty złożyły (przy każdej – proponowana kwota za wykonawstwo):
· Trakcja S.A. z Warszawy z ofertą 110.647.760,61 zł
· STRABAG Sp. z o.o. z siedzibą w Pruszkowie z ofertą 116.042.341,41 zł
· PRIMOST POŁUDNIE Sp. z o.o. z Będzina z ofertą 94.721.235,71 zł
· INTOP Warszawa Sp. z o.o. z ofertą 107.660.477,74 zł
Teraz zgodnie z procedurą rozpocznie się badanie ofert, a po wypełnieniu wszelkich potrzebnych formalności przetargowych wyłoniony zostanie wykonawca prac, z którym następnie zostanie podpisana umowa.
– Cieszę się, że kolejna inwestycja bardzo ważna z punktu widzenia rozwoju układu komunikacyjnego miasta w ramach programu Lepsza Komunikacja w Częstochowie dojdzie do skutku. Umożliwi połączenie nad linią kolejową dwóch części miasta, a jednocześnie dwóch kluczowych dróg objętych obecnie inwestycjami: nowej alei Wojska Polskiego (DK-91) i DK-46 wraz z obejściem ul. św. Barbary – podkreśla prezydent Częstochowy Krzysztof Matyjaszczyk. – Co ważne, zasadnicza realizacja tego zadania przewidziana jest po zakończeniu wspomnianych inwestycji, a budowa połączenia Krakowskiej i 1 Maja nie będzie powodowała istotnych utrudnień w miejskim ruchu.
Gotowa jest dokumentacja projektowa zadania. Przebieg inwestycji był szeroko konsultowany, co pozwoli zminimalizować ingerencję w istniejącą zabudowę. W ramach inwestycji przebudowane zostanie rondo Mickiewicza w Częstochowie, wybudowane zostanie także nowe skrzyżowanie u zbiegu ulic Krakowskiej i ks. Wróblewskiego. Te dwa punkty połączy wiadukt wraz z drogami dojazdowymi – przeprawa przez tory, które dzielą miasto na pół z pełną infrastrukturą drogową, rowerową i dla pieszych – informuje Maciej Hasik, rzecznik prasowy MZD w Częstochowie.