Z ostatniej chwili

Przystąpienie do planów

2023-02-10 12:00:05 informacje
img

Częstochowscy radni uchwalili przystąpienie do sporządzenia miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego w dwóch dzielnicach Dźbów i Grabówka - informuje Biuro Prasopwe Uzrędu Miasta.

W pierwszym przypadku mowa o konieczności wprowadzenia zmian na obszarze położonym przy ul. Ostatniej związanych z powiększeniem cmentarza parafialnego. Wniosek w sprawie lokalizacji cmentarza wyznaniowego w imieniu metropolity częstochowskiego złożył proboszcz parafii pw. Św. Teresy od Dzieciątka Jezus. Na potrzeby powiększenia cmentarza pozyskana została przez parafię dodatkowa działka.

W wyniku uchwalenia planu miejscowego powierzchnia cmentarza ulegnie powiększeniu o ok. 0,6 ha, natomiast granice opracowania planu obejmują również strefę sanitarną wokół cmentarza, co łącznie stanowi obszar około 18,4 ha.

Druga z uchwał dotyczy przystąpienia do sporządzenia zmiany obowiązującego MPZP dla obszaru o powierzchni ok. 13,2 ha zlokalizowanego w rejonie ul. Św. Rocha. Jako dominujący kierunek przeznaczenia terenu wskazano zabudowę usługową z produkcją, natomiast od strony zachodniej –  drogę publiczną klasy zbiorczej. W obowiązującym miejscowym planie przez centrum obszaru przeznaczonego do realizacji zabudowy produkcyjno-usługowej przebiega projektowana droga stanowiąca rezerwę drogi klasy głównej.

O zmianę planu wnioskowali współwłaściciele nieruchomości zlokalizowanych przy ul. Św. Rocha, którym obecny przebieg drogi uniemożliwia rozwój istniejącej zabudowy produkcyjnej.

Projekty miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego zostaną opracowane siłami własnymi Miejskiej Pracowni Urbanistyczno-Planistycznej.

Zainteresowani mogą składać wnioski do ww. planów miejscowych do 1 marca br. Wnioski należy dostarczyć do Urzędu Miasta Częstochowy, np.:

1. złożyć bezpośrednio w kancelarii UM, ul. Śląska 11/13 (pokój nr 3) lub w siedzibie Miejskiej Pracowni Urbanistyczno-Planistycznej przy ul. Legionów 52 pokój nr 234 (II piętro) w godzinach pracy urzędu,

2. przesłać listownie pod jeden z ww. adresów,

3. przesłać w formie elektronicznej, w tym za pomocą środków komunikacji elektronicznej, 

w szczególności poczty elektronicznej na adres: info@czestochowa.um.gov.pl. 

Formularz do wypełnienia zamieszczony jest na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miasta Częstochowy w zakładce.

Wniosek powinien zawierać nazwisko, imię albo nazwę oraz adres zamieszkania lub siedziby, przedmiot wniosku oraz oznaczenie nieruchomości, której dotyczy.

Page generated in 0.0169 seconds.