Z ostatniej chwili

Tylko 12% konsumentów kieruje się ceną przy zakupie przetworów z owoców i warzyw

2019-07-25 11:53:52 informacje
img

Najnowsze badania świadomości konsumenckiej, przeprowadzone w czerwcu, pokazują, że skład produktu, jakość lub wpływ na zdrowie są dla konsumentów dużo ważniejsze niż cena przetworów owocowo-warzywnych. Wyniki wykazały, że trend zdrowego odżywiania nieustannie zyskuje na znaczeniu przy dokonywaniu wyborów zakupowych, a konsumenci są w stanie zapłacić więcej za jakościowe wyroby rolno-spożywcze.

W najnowszych badaniach zrealizowanych w ramach projektu System Jakości Certyfikowany Produkt (CP) sprawdzono świadomość dotyczącą zbilansowanego żywienia, a także preferencje konsumentów przy wyborze produktów spożywczych z owoców i warzyw. Dzięki licznym kampaniom edukacyjnym, prowadzonym przez polską branżę rolno-spożywczą, w tym KUPS, już 95% konsumentek jest zdania, że jakościowe przetwory z owoców i warzyw, takie jak soki czy smoothies, mogą stanowić uzupełnienie dobrze zbilansowanej diety w wartości odżywcze – komentuje wyniki Barbara Groele, Sekretarz Generalny KUPS.Aż 90% badanych przyznaje, że zwraca uwagę na informacje o pozytywnym wpływie na zdrowie. To dobra wiadomość dla przetwórców, którzy mają w swojej ofercie produkty o prozdrowotnych właściwościach. 

* Konsumenci znają oznaczenie Certyfikowany Produkt (CP)

81% konsumentek przyznało ponadto, że zwraca uwagę, czy produkt ma certyfikat potwierdzający jego jakość. Jest to więc dodatkowy sposób na wyróżnienie wyrobów na sklepowych półkach, w czym pomaga System Jakości Certyfikowany Produkt (CP). W porównaniu z pierwszą turą badania, przeprowadzą w grudniu 2018 r., rozpoznawalność znaku programu po półrocznej promocji wzrosła o ponad 20%. Ponadto93% wszystkich badanych uznaje go za gwarancję wysokiej jakości produktu. - Wzrost świadomości co do oznaczenia jest efektem prowadzonej kampanii promocyjno-informacyjnej, obejmującej działania Public Relations i marketingowe adresowane do konsumentów, w tym kampanie telewizyjną i w sklepach wielkoformatowych. Poprzez te działania informujemy klientów, że na rynku znajduje się rozwiązanie odpowiadające na ich potrzeby stosowania zbilansowanej diety. Dzięki oznaczeniu mogą łatwiej znaleźć produkty, które stanowią źródło wartości odżywczych. 96% badanych deklaruje, że mając do wyboru produkt z certyfikatem i podobny produkt bez certyfikatu, wybrałaby ten ze znakiem jakości   – wyjaśnia Barbara Groele. 

Badanie przeprowadzono na zlecenie Stowarzyszenia Krajowa Unia Producentów Soków w ramach programu „Promocja Certyfikacji innowacyjnych przetworów z owoców i warzyw”. 

Więcej informacji znajduje się na stronie http://www.certyfikowanyprodukt.pl/

Page generated in 0.0165 seconds.